Dags för 2011 Primal Blueprint 30-Day Challenge

Ja, den började redan igår, så skynda över till Mark’s Daily Apple för  mer instruktioner och för att inte missa något. Varje dag kommer det nya tävlingar och utmaningar. Det här passar alla, oavsett om the Primal Blueprint är nytt för dig eller om du är veteran. Det finns alltid utrymme för förbättring.  Kort sammanfattat består Primal Blueprint av följande delar:

Jag äter mer eller mindre såhär hela tiden, men min utmaning de närmsta 30 dagarna blir att hålla mig ifrån vete- och mejeriprodukter. Vete äter jag redan minimalt med, men jag halkar dit ibland, ofta av praktiska skäl eller i ett svagt ögonblick då jag inte tackar nej när det bjuds.  Svårare blir det att låta bli mjölken till kaffet och att klara mig utan ost, men jag fixar det.  30 dagar går fort. Däremot ska jag först äta upp de mejeriprodukter jag har i kylen i form av ost, filmjölk och mjölk, så jag skjuter på min start några dagar. Mjölkprodukter är förresten OK enligt Primal Blueprint, eller snarare något av en gråzon. Mottot lyder lite: ät det om det funkar bra för dig, låt bli om det inte gör det. Jag vill se hur min hälsa påverkas om jag är utan mejeriprodukter i 30 dagar och sedan om det händer något när jag återintroducerar det igen.  Vad kan du utmana dig själv med i 30 dagar?

Lämna en kommentar

Filed under Kost, LCHF, Primal Blueprint, Uncategorized

Kommentera

